Моите покупки

0 продукт/а - 0,00лв.
Вашата Количка е празна !

Как да избегнем токсините в храната при готвене?

.

Когато готвим у дома, целта ни е да подготвим здравословни, вкусни и питателни ястия. Дори и да сме се погрижили да се сдобием със здравословни продукти обаче, готвенето при правилните температури и за съответните периоди от време се оказват също решаващи за качеството на храната ни.

Някои храни – най-често източниците на въглехидрати - отделят опасни за здравето ни токсини когато се готвят при прекалено висока температура или прекалено дълго.

Например, когато са сварени неправилно, картофите отделят отровно вещество, известно като акриламид. За това вещество, проучванията при животни са показали, че може да причини канцерогенни заболявания. То е бяло на цвят, без мирис, водоразтворимо вещество, което химически се генерира когато някои храни се готвят при температури по-високи от 121 градуса по Целзий. Картофите (включително сладки картофи), зърнените храни, и дори кафето - всички те генерират акриламид по време на термична обработка.

Температура не е единственото нещо, което има значение – продължителността на готвене също е важен фактор. Например, когато картофите се готвят над прага на гореспоменатата температура, те продължават да произвежда все повече акриламид колкото по-дълго са приготвени. Поради тази причина е важно да обърнем внимание и на двата фактура: температурата и времетраенето на готвене.

Защо е акриламидът е толкова опасен за нашето здраве?
Ето заключение от няколко научни проучвания:

"Плъхове и мишки, поемали високи нива на акриламид чрез питейната вода са изложени на повишен риск от няколко вида рак. При хората, проучванията на последствията от акриламид в храната са довели до смесени резултати за някои видове рак, включително на бъбреците , ендометриума и яйчниците. Излагането на високи нива на акриламид на работното място, чрез инхалация или чрез кожата, е показало, че може да причини неврологични увреждания, които могат да доведат до изтръпване или слабост в ръцете или краката, проблеми с пикочния мехур и други симптоми. "

Как да избегнем синтеза на акриламид в храната?

Първият и най-очевиден начин е да се готвят храни, съдържащи нишесте при максимална температура 121 градуса.
Когато е възможно трябва да обръщаме специално внимание и на цвета на готвещите се храни. Опитайте се да намалите до минимум запичането и препичането. Трябва да се стремим към златисто кафяв цвят, а не тъмно кафяв цвят на храната.

Друг лесен начин да се намали образуването на акриламид в въглехидратни храни е да бланшираме храните във вряща вода за няколко минути, преди пържене, печене или печене.

Дори когато използвате здравословни мазнини за готвене като кокосово масло, зехтин за готвене и др., акриламид ще продължи да се образува толкова дълго, колкото време една храна е приготвяна. Ето защо, трябва да намалим времето за готвене до минимум, което позволява достатъчно излагане на топлина за получаване на желания краен продукт.

Всеизвестна е ползата от покълналите храни, общото мнение е, че те са по-здравословна алтернатива. Когато става дума за картофи обаче точно обратното е вярно. Когато картофите поникват, те произвеждат токсично вещество, известно като соланин, за което е доказано, че предизвика стомашно-чревни и неврологични проблеми при поглъщане.

За да избегнете това, винаги съхранявате картофите на тъмно и хладно място, където те не са изложени на светлината. Важно е също така да се избегне съхранение на картофите в хладилника, защото това всъщност увеличава количеството синтезиран акриламид, когато тези картофи са по-късно приготвени.
Висока топлина на готвене може да предизвика синтеза и на други опасни и потенциално канцерогенни съединения, като хетероциклични амини (HCAs) и полициклични ароматни въглеводороди (PAHs). Подобно на акриламида, тези вещества са резултат от химичните реакции на различни креатини и аминокиселини, които се произвеждат по време на процеса на готвене.
И двете съединения се асоциират с повишаване риска от поява на канцерогенни процеси при човека. Съществува хипотеза, според която, не месото само по себе си е канцерогенно, а някои от най-често използваните начини за приготвянето му, свързани с припичане и/или приготвяне на директен огън.

Основни препоръки за готвене: 
1. Да не готвим на максимални температури и продължително време;
2. Да не препичаме и овъгляваме;
3. Да избягваме методи на готвене, свързани с пряк източник на топлина;
4. Да използваме повече методи като готвене на пара;
5. Да избягваме готвенето на всякакви преработени храни, които са склонни да съдържат високи нива на вредните AGEs;
6. Да използваме киселини като лимонов сок или оцет в маринати, които помагат да се намали образуването на токсини като AGEs;

 

 

 

Източник: naturalnews.com

За нас

Свети Никола 2013 ООД

Удовлетвореността на нашите клиенти е основен приоритет за нас. Ние сме насреща да отговорим на запитвания и коментари по отношение на продуктите, които предлагаме.

Контакти

  • +359887788174

Нов клиент

Създаване на профил

Регистрацията носи редица предимства, като ви дава възможност да следите състоянието и историята на поръчките си и да се възползвате от персонализирано съдържание, достъпно само за регистрираните ни потребители.

Продължи

Регистриран потребител